AKF wedstrijden

De Achterhoekse Klootschieters Federatie organiseert jaarlijks een vijftal verschillende wedstrijden: de competitie, de persoonlijke kampioenschappen, de selectiewedstrijden voor de Champions Tour, de Achterhoek Cup en de Gelderse Kampioenschappen.

Competitie AKF

Onder de 11 aangesloten verenigingen wordt een senioren- en juniorencompetitie gehouden die duurt van september tot mei. Bij de senioren wordt een wedstrijd gehouden op een straatparkoers van ca 5 km. Het team dat aan het eind van de competitie het minste aantal schoten heeft is kampioen in zijn klasse. Bij de junioren wordt bij deze competitie op de onderdelen straat, veld, zetten en indoor gespeeld. De resultaten worden door middel van een puntensysteem bijgehouden.

– Voor wedstrijdprogramma    zie    www.akf-klootschieten.nl – speelschema
– Voor competitie-uitslagen    zie    http://hermannijhuis.nl/

Zie voor het wedstrijdprogramma de Agenda.

Persoonlijke kampioenschappen AKF

De AKF organiseert jaarlijks voor de junioren en senioren ook de persoonlijke kampioenschappen.
De deelnemers aan deze wedstrijden spelen één wedstrijd op de onderdelen straat, veld en zetten, waarna de stand in de diverse categorieën en leeftijdsklassen wordt opgemaakt en de kampioenen bekend zijn.
Deze wedstrijden gelden als selectie voor de Nederlandse persoonlijke kampioenschappen.

Voor uitslagen zie    http://hermannijhuis.nl/ – Persoonlijk AKF

Selectiewedstrijden Champions Tour

De AKF organiseert selectiewedstrijden op de straat (met de stalen kloot) en het veld (met de internationale veldkloot), waarbij de speler die zich plaatst doorgaat naar de voorrondes van de Champions Tour ( C.T.), dit zijn nationale wedstrijden. Uit de beste spelers van de Champions Tour wordt de nationale kernploeg gevormd. Bij deze selectiewedstrijden zijn vier categorieën: jongens, meisjes, dames en heren.

Voor uitslagen    zie    www.akf-klootschieten.nl – AKF selectiewedstrijden voorrondes C.T.

AKF Achterhoek Cup

Door de AKF worden bekerwedstrijden op straat georganiseerd onder de naam Achterhoek Cup. Deze wedstrijden zijn ook toegankelijk voor niet bij onze federatie aangesloten verenigingen. Er wordt gespeeld in een dames- en een herenklasse en de teams bestaan uit 4 personen. Er worden uit- en thuiswedstrijden gespeeld over 5 ronden, bij een gelijke stand volgt een beslissingswedstrijd over 3 ronden. De wedstrijden worden gespeeld via het knock out systeem.

Voor uitslagen    zie    www.akf-klootschieten.nl – uitslagen