NKB wedstrijden

Bij de Nederlandse Klootschieters Bond zijn 7 afdelingen aangesloten. De NKB organiseert alle nationale wedstrijden.

Grolsch Champions Tour

Dit zijn wedstrijden met het internationaal klootschietmateriaal en is de selectie procedure voor plaatsing in de NKB kernploeg. Via de voorrondes binnen de eigen afdeling en de NKB voorrondes kunnen de afgevaardigden van de afdelingen zich plaatsen voor deze individuele wedstrijden. De geplaatsten spelen een uit zes wedstrijden bestaande competitie op de straat- en veldbaan. Op de straat (1000 meter) wordt met een stalen kloot en op het veld (600 meter) met de internationale veldkloot geschoten.

Voor uitslagen zie www.klootschieten.com → wedstrijden

Kernploeg

In de NKB Kernploeg zitten de jongens, meisjes,dames en heren die zich hebben geplaatst via de Championstour. De kernploeg wordt afgevaardigd naar internationale wedstrijden.

Voor uitslagen zie www.klootschieten.com → wedstrijden

Landelijke Straat Competitie NKB

Hieraan doen de beste drie dames- en herenteams van elke afdeling mee. Er wordt geschoten op een straatparkoers van ruim 5 km. Deze competitie bestaat uit zes wedstrijden. Het team dat na deze wedstrijden de meeste punten / minste schoten heeft is Nederlands kampioen.

Voor uitslagen zie www.klootschieten.com →wedstrijden

Persoonlijke Kampioenschappen van de NKB

De selectie voor deze nationale kampioenschappen vindt plaats via de AKF kampioenschappen. De wedstrijden worden op dezelfde wijze gespeeld als bij de persoonlijke kampioenschappen van de AKF en de Gelderse PK.

Voor uitslagen zie www.klootschiten.com →wedstrijden NK senioren – NK junioren

NKB Cupwedstrijden

Dit zijn nationale bekerwedstrijden voor dames, heren, jongens en meisjes op de onderdelen straat en veld. De teams bestaan uit 4 personen. Er worden twee wedstrijden gespeeld van drie rondes, bij gelijkspel volgt een beslissing over twee rondes. Deze wedstrijden worden via het knock out systeem gespeeld.

Voor uitslagen zie www.klootschieten.com →wedstrijden NKB Cup